3/26/2009

Mvc och stan

Nu har Martin fått det han alltid önskat, en trebröstad brud=) Vi hade lite roligt och målade en stor vårtgård på magen=) Ser inte allt för gulligt ut.
Idag åkte jag Martin o Louise & käkade lunch på Remsle. Det var gott. Sedan var vi på stan och sprang litegrann. Tänkte lägga undan några fler vita korgar på Jysk, men dom var slut såklart. Hoppas dom får in nya snart. Idag var den näst sista gången på MVC. Barnmorskan gjorde iordning förlossningsjournalen så den bara är att hämta för Förlossningsavdelningen när jag åker in.
Hon uppskattade vikten på barnet idag till mellan 3500 - 4000 gram!!!!! Hjälp!!!! Jag får lite panik, för den har ju lite mer tid på sig att växa. Hmm undrar vem det kommer ifrån för varken jag eller Martin har varit speciellt stora vid födseln. Jag vägde 2940Gram, så jag var pytteliten.
Idag fick jag ochså mina tapetprov så nu ska jag äntligen göra tavlor. Nu har jag dammsugit och skurat hela huset, så nu känner jag mig ganska mör. Imorgon måste jag på stan och handla lite frukost och så eftersom David kommer på kvällen och ska stanna hela helgen. Köra skoter och leva rövarn. Tänkte jag skulle kolla om lilla Flisan ville sova över natten till Lördag så hon hinner umgås med han lite. Hon har en sån Davidabstinens=)

3 kommentarer:

MiansArt sa...

Hmmm vad otäckt!! tittade flera gånger o tänkte??... faan lägger hon ut sitt bröst... men det var det ju inte..:D skitbra gjort!
Har nog gissat helt fel på vikten verkar det som..:(
Och dessutom blir det nog fel storlek på alla käder...Hjälp!!!
Kramar på Er!!

Elisabet sa...

Jodu 8 kg tutte=) Visst ser det läbbigt ut...haha
Ja det blir nog en jättebäbis konstigt nog. Frågade mamma och jag vägde 2940 gram så jag var liten.

Karin sa...

Men hejsan! Ja det gjorde jag i Oktober :)

Haha vilken rolig bild, och fin mage :) Fasen, nu är det inte länge kvar, vad spännande :)
Och du, var inte rädd. Dom brukar ju inte gå upp så mycket på slutet och det är ju bara två veckor kvar. Får hoppas att du inte går över :)

Hoppas allt är bra med er? Kram!