2/20/2010

Sollefteå sjukhus







Lägg ner Sollefteå sjukhus

- förslag från Moderaterna

VÄSTERNORRLAND - Skär ner på akutverksamheten och gör om Sollefteå sjukhus till ett närsjukhus. Det föreslår landstingsmoderaterna i Västernorrland.

Man vill också att alla dagvårdsoperationer flyttas till andra sjukhus och att förlossning och kvinnoklinik läggs ner. Allt för att få ordning på landstingets ekonomi.


Vad tycker ni om detta?? Jag tycker att det är helt sjukt!! Jag vägrar åka till Sundsvall för att få barn utan då kommer jag lägga mig på golvet i "närsjukhuset" och föda. BB i Sollefteå som nästan nyss gjorts om till en jättefin avdelning. Jag tänker då inte åka med en nyfödd så långt hem. Moderaterna ställer bara till det. Dom har bara förstört sedan de blev valda. Titta bara på A-kassan. Tänk alla akuta hjärtinfarkter. Folk kommer dö som flugor.

2 kommentarer:

Sandra sa...

helt sinnessjukt >_<
Tycker det är svårt nog att få vård, nu ska det tydligen blir ännu svårare, tycker man istället ska lägga all kultur och sådant på is.. konster som kommunerna köper in för flera miljoner och lägga pengarna på skola, jobb och sjukvård, det viktigaste!

Elisabet sa...

Helt sant! Sjukt va dom spenderar pengarna fel.