2/03/2010

då var det 3 februari då

William ligger däckad i sängen, Martin ligger däckan i soffan med förkylning och jag sitter och kollar ut på otroligt irriterande små vita saker som kommer ner....när ska det sluta snöa??? Har varit en jobbig vinter tycker jag. Man kan ju aldrig gå ut på sina promenader som jag sagt tusen gånger att jag ska ta. Jag vill ha under 8- och ingen snö som singlar ner! Sånna här dagar så får man försöka ta sig ork att göra nåt nyttigt hemma men oftast så är det ju sååå tråkigt med de vanliga sysslorna. Ingen färg, inget tyg, ingen bra symaskin har man så det blir inget gjort. Har många grejer att måla men finns det inga pengar för sina hobbys så finns det inga. Synd man inte kan trolla=) Kan inte förstå va pengarna bara flyger iväg på mat och räkningar. Är verkligen som Maria säger "det är en lyxgrej att va hälsosam" Alla grönsaker och andra nyttiga grejer är sjukt dyra. Knäppt att det är billigare att åka på Zibylla jämfört med att handla ett mål mat på affären. 300:-dagen i snitt brukar det gå för oss i bara mat!! Visst måste väl maten ha blivit mycket dyrare på affärerna? Hade varit en lycka om man vann typ en miljard!!=D Jag skulle köpt nya möbler, kläder, renoverat, sommarstuga, pengar till familjen, hus till mamma, kamera, symaskin.....ojoj ja jag skulle inte ha svårt för att göra av med dom iallafall. Absolut bästa hade varit att man kunde hjälpt familjen så de inte hade behövt oroa sig över pengar igen. Drömma kan man alltid=)

1 kommentar:

MiansArt sa...

Det måste bero på alla djävla handlare i Sollefteå driver upp priserna!!!!
Här nere är grönsakerna ca 1/3 av priset hemma, jag skulle kunna handla här nere o skicka upp grejerna med posten o det skulle ändå vara billigare än hemma i Sollefteå!!!!
Sjukt eller hur!!!
Vi bor på fel ställe... det är bara att konstatera...tyvärr...
Stryk ett streck vid Dalälven...det som finns norr om det existerar inte...
Så vill tydligen våra makthavare ha det.