2/17/2010

Babyrytmik och loppis


Idag var det som sagt babyrytmiken. William tog över gitarren "sitter en kvinna och spelar gitarr och sjunger barnsånger" Träffade Tessan där, alltid kul att träffas när det är ett tag sen men man fick inte säga nåt sammanhängande pga lille William som for överallt. Han hittade en bebis på golvet som låt och skrek för full mun, så helt plötsligt bröt William ihop=) Stod bredvid bebisen på alla fyra, tittade på den och grät så han blev alldeles röd i ansiktet=) Ja det var en rolig syn. Alla mammor fnissade åt han. Han tyckte nog att det var jättesynd om henne. Han är i en sån rolig ålder nu och visar verkligen vad han känner och vill=)

Jag älskar ju både loppisar och änglar så idag var jag på ett litet loppis och hittade denna lilla ängel för 10:- Man ska ha blockljus i plattan på baksidan. Kollade om jag kunde hitta kantband eller spets men det hade dom inte. Annars kan man få tag i ganska mycket sånt. Annars så har jag varit med kjolarna till tjejerna och fikat lite hos syrran. Börjar få lite smått panik nu när man bara har lägstadagar kvar av föräldrapenningen. Blir typ 4500:- efter skatt så det är inte ens räkningarna som är betalda för den lilla månadspengen. Nu ska jag söka jobb för brinnande livet för Martin går ju snart hem med William. Han ska va ledig hela sommaren och till hösten börjar William hos dagmamma. Jag tycker ju inte om dagis. Usch tiden går alldeles för fort. Tänk att han snart är 1 år!!! Nu ska jag skriva CV..hej hej

2 kommentarer:

Elaine sa...

Hej gumsan, Vart har ni ställt honom i kö?? Finns det någon plats minns att det va panik då det va dags för gumman.
Kram

Elisabet sa...

Hej=) Har ställt han i kö hos Biggan. Varit ute i väldigt god tid tror jag. Ställde han i kö redan i somras så jag hoppas verkligen att vi får en plats där till hösten.