2/03/2009

Nä nu får det vara nog!!!!

Jag fattar inte vad det är för problem med mig!!! Vården måste ha stämplat mig snart som hypokondriker, för dom verkar inte tro på vad jag säger. Började först med muskeln i magen som sved, sen fick jag influensan som inte är riktigt över än. Efter den fina stunden fick jag magsjuka, och pga av allt detta har jag nu hostat av ett revben!!! Allt detta under 3 veckor!!!

Imorse började det med att vi fick åka in på akuten vid halv5, pga att jag hade så ont i sidan så Martin fick hjälpa mig upp ur sängen. Det började göra skitont igårkväll, men jag tänkte att det går kanske över om jag sover ett tag, vilket det inte gjorde.
När vi kom in till akuten, så kom en trött tjej till insläppet. Hon tog uppgifter på mig och frågade vad jag hade tagit för smärtstillande -Annars är Ipren tillsammans med Alvedon det bästa ,sa hon, vilket Martin ifrågasatte, eftersom det är det första man får lära sig att inte ta Ipren när man är gravid.
-Jo det går jättebra, sa hon.
Lite senare så hämtade hon mig för prover och då bad hon om ursäkt, för mycket riktigt fick man inte ta Ipren när man är gravid.
Tänk om man hade åkt hem och tagit Ipren,(det hade säkert inte hänt nåt, men det kunde ha gått åt skogen).
Proverna visade på en infekton ochså hade jag hög puls pga att jag hade ont.
Efteråt fick vi träffa en troligtvis Tysk läkare, som var en av de mest inkompetenta läkare jag träffat. Förmodligen trodde han inte på mig att jag hade ont.
Snabb summering på undersökningen,, Han bankade mig på ryggen , sa att inget gick att göra och skickade hem mig med ett recept på Alvedon "vilket är receptfritt!!"Hallå!!
Åkte hem och försökte sova ett tag , men när klockan blev 12:30 fick jag jätteont och kräktes. Denna gången for vi in till MVC och pratade med barnmorskan. Hon ringde direkt till Förlossningen, dit vi fick komma på en andra undersökning. Där satte de CTG för att kolla så barnet mådde bra. Den lille sprattlade på bra, så där var det inga problem. Vi fick träffa två läkare och två sköterskor, och dessa var noga med att kolla upp allt. De kom fram till att det troligtvis var ett revben som hade hostats av, så jag fick några starka piller att ta när jag skulle sova. Äntligen några som tar en på allvar!! Hemskt bara att man inte kan åka in på akuten längre och få hjälp. Läkaren på Förlossningen sa att jag inte skulle höra av mig till akuten, utan gav mig tom. numret till Förlossningen om det skulle bli värre eller inte bli bättre.
Tack kära akuten för er enorma hjälpsamhet!!

3 kommentarer:

Elaine sa...

Men gumman vad jag lider med dig. Hoppas att tabletterna hjälper nu då så du får sova.

Säger det som jag alltid har sagt AKUTEN SUGER!!!

Många kramar

Anonym sa...

vet hur det är att fara in på akuten. man ska vara nära döden för att dom ska fatta =/

men tror du inte att du fick den större versionen av alvedon? men tanke på receptet.. alvedon finns på recept när det är större tabletter= högre dos..

används just till högre smärtor och kanske är för farligt om man kan köpa dom hur som hellst.

//Sandra

Elisabet sa...

Ja det har jag inte tänkt på var alvedon forte 1 gram, men det hade jag redan hemma. Grattis förresten:)