2/19/2009

Jahapp

Idag har jag varit på föräldrautbildningen. Var lika tråkigt att sitta de 1,5 timmarna idag med. Okej om man kunde fått en paus och röra på sig, men att sitta så länge, snacka om träsmak! Har haft mycket sammandragningar idag, men det verkar vara ganska vanligt. Under utbildningen hade jag nog 5 under en halvtimme, men nu har jag runt 4 i timmen. Undrar om det kan bero på att h*n rör sig så mycket.
Martin mötte en lastbil i morse i stan när han skulle till jobbet. Efter mötet så var det plötsligt 100 meter med en halvmeter till en meter djup snö på hans körbana. Han hann inte stanna så han flög in i det, bet sig i tungan av att bilen hoppade så väldigt och knäckte stötfångaren på bilen. Kommunens gubbar hade röjt snön från gångvägen och lämnat jättemycket snö på körbanan, utan att hä ut varningsskyltar. Ja man förvånas inte längre. Martin har stått i telefon hela dagen och försökt fått tag i nån hos kommunnen som kan ta på sig ansvaret, men han blir bara runtskickad. Vårt försäkringsbolag ville att Kommunens bolag Trygg Hansa skulle ta på sig och betala vår självrisk på 3000:- iallafall. Får se hur det går. Dom är ju inte helt villiga att stå för vad dom gjort.
Har lovat syrrans dotter Felicia att vi ska hitta på nåt nu nästa vecka när dom har sportlov. Vet inte vad man ska hitta på......kanske åka och bada. Hon önskar sig en docka hon sett på leksaksaffären, så man kanske ska ta sig en titt på den.
Nä nu ska jag ta ett glas CocaCola och kolla om det är nåt bra på tv.

1 kommentar:

Elaine sa...

Hej gumsan!
du har en utmaning hos mig.

Kram