1/11/2011

Vill inte!!

Lavendelnalle som är fylld med korn och lavendel. Kan värmas i micron så de blir varma & gosiga eller kylas i frysen om barnet tex har feber.
William i badet=)

Idag vaknade Wille kl 06:30 och sen somnade han kl 11-14 "blev lite länge" Jag somnade också. Ikväll efter badet var det som vanligt att han inte ville somna så nu har jag legat bredvid han i 1 timme å 40 min!! Kl 21:40 somnade han. Åhh va irriterande, men nu har jag beställt en lavendellamm åt han. Hoppas det funkar. Dom verkar vara populära iallafall. Det är tur att han är snäll iallafall=) Skulle han gå runt och skrika innan sängdax så skulle man bli tokig! William går mest runt och leker å skrattar=)

Idag var Maria & Hasse barnvakt ett tag så jag kunde åka ner och sola en sväng. Åh så skönt det är. Synd att man aldrig får tiden till att göra det så ofta.

Imorgon ska jag måla väggarna i hallen, måla en dörrskylt och baka bullar. Hoppas jag hinner allt medan Wille är på dagis. Iallafall det som har med färg att göra=)
Godnatt på er.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Lite nyfiken...Vart hittade du att köpa lavendelnallen?

Elisabet sa...

www.bluebox.se har jättesöta nallar. Speciellt en elefant som jag såg de fått in nu igen. Lycka till=)

Eva W sa...

Tänkte dela med mig hur vi gör vid sänggående, kanske du kan få nått tips som går att använda på william. Vi börjar ca 1timme innan det är dax med samma rutiner varje kväll tror det är viktigt för barn med rutiner för då är det något dom känner igen. Sedan förklarar vi alltid vad som kommer att ske detta gör vi varje kväll fast dom vid det här laget vet vad som kommer att ske men allt för att det ska vara så tydligt som möjligt. Så här låter det hemma hos oss: efter vi har tagit på pyjsmas så ska ni se på bolibompa sen är det välling sen ska ni kissa och gå och lägga er. funkar kanon sen när rutinerna sitter går det att göra det fortare tex har vi varit borta så blir det ett ganska snabbt förlopp men det spelar ingen roll hur sent det är så måste dom ha vällingen fast dom bara dricker lite men för barnen betyder vällingen att dom ska sova. Sen går vi bara upp och lägger sebastian men med han har det aldrig varit så att vi har behövt ligga med honom han har somnat själv i eget rum sen han var 6 månader. Annat var det med emilia jag låg bredvid henne när jag fick sebastian och det blev ju så klart ohållbart. så då började vi med att sitta bredvid sängen och varken prata eller titta på henne vara supertråkig och det är viktigt att oavsett hur söt och gullig dom är så bara vara tråkig. och sen flytta stolen längre bort när det går bättre och bättre för honom tillslut kan man sitta utanför. men man få vara beredd att det tar tid. Sen se till att han är trött när ni lägger honom. och prata med honom hur ni vill ha det tex ikväll när mamma william ska du ligga i sängen och mamma sitta på en stol bredvid. Sen kanske han vill lyssna på cdsaga. Emilia är inget problem att lägga nu förutom att hon ser på tv när hon somnar men känns som ett litet problem då båda lägger sig 19 och till 19.30 sover hon med och det är inget skrik gnäll eller spring utan efter 19 är det tyst i huset. Vet inte svårt att skriva men om du undrar nått så kan du höra av dig man vet ju aldrig vad som passa på ett barn dom är ju alla olika.

Anonym sa...

Tack för det!! :)

Elisabet sa...

Tack för tipsen Ewa=) Tyvärr så har William vägrat välling från han var 8 månader och ändå har jag testat att ge han alla sorter jag hittat. Annars är välling väldigt bra "godnattsignal" Den enda rutinen vi har är väl kvällsfika, blöjbyte, pyjamas, tandborstning. Jag tror det blev lite för sena kvällar nu under jul/nyår. Jag ska absolut testa en cd-saga....har jag inte ens tänkt på förut. Kram på er=)