1/22/2011

Kalas

Ja i förrgår fyllde man 29 år så jag gjorde några tårtor ifall att nån hade lust att komma=) Fick ett jättefint Pip-fat av Maria & Hasse ,en mobil och pengar till samlande av en symaskin av min Martin och badsalt och en superbra kräm av Mattias & Cicci. Tack så hemskt mycket allihopa!=)

Har varit så otroligt trött de senaste dagarna. William har varit jättebusig och verkligen kört slut på en så när han somnat så har man inte haft nån energi alls. Han pratar hela tiden och är aldrig trött känns det som. Somnade kl 21 igår, ville över till vår säng kl 03 och ville upp och leka kl 06 i morse, men nån måtta får det vara. Jag kliver alltid upp med han 07:30-08:00. Vaknar han tidigare så får han somna om. Jag tror inte man ska tillåta barnen att bestämma sin tid själv för annars hade man fått kliva upp med han vid 5. Dom har ju ingen riktig koll på vad som är kväll, natt eller morgon. Kliver jag upp med William tex klockan 06 så är han så slut innan han ska äta lunch på dagis så då äter han inget.

Har föresten testat EuroShoppers blöjor och jag är förvånad över hur bra dom var och halva priset jämfört med Pampers och Libero. Perfekta att köpa så han iallafall kan ha dom på dagis. Testade Lidls blöjor förut och fy vilka vätskande skavsår han fick på en gång. Pampers var perfekta när han var bebis eftersom de var så mjuka och bekväma, men när han blivit äldre har jag haft Libero eftersom dom absorberar mycket bättre.

Igår var vi på Kyrkis och sen till Lollo på fika. Jättegoda semlor hade hon gjort=)

Nu ska hela familjen snart bege sig ut i garaget för städning och sortering. Williams favoritställe=)

1 kommentar:

AngelikaE sa...

De ska jag prova med de istället! :) Tack för tipset. Ha läst lite vad som hänt med Martin! Usch då.. hoppas dom hittar felet! Va goda tårtorna såg ut föresten :) Kram.