1/05/2010

Nu börjar nyårslöftet..



Någon mer som gett nyårslöftet att gå ner i vikt??? Säkert många=) Nu är det andra dagen med vårt nyårslöfte att gå ner i vikt med sträng GI-kost och träning. Varit hungrig nu i 2 dagar!! Tar några dagar innan magsäcken blir mindre men sen blir det lättare. Jag ska gå ner till 55kg, så jag har 11 kg att gå ner!!!! Har verkligen bestämt mig nu så då ska det bara funka!! Martin kör samtidigt så det känns bättre om båda gör det för annars är det inte kul att sitta och äta sin sallad medan den andra kan äta vad den vill. Så trött på att gå och vara den mulliga som aldrig kan hitta kläder som sitter fint, för det är så jag ser på mig själv. Har inte gått upp särskilt mycket efter William " 4 kg" men man märker det på en gång. När jag träffade Martin vägde jag 46 kg. Det var varken snyggt eller hälsosamt. Visst jag vill inte vara trådsmal utan min förebild är Heidi Klum. Alldeles lagom, inte för smal och inte för stor, så nu ska jag brottas ända tills jag har nått min målvikt med träning och kost. En sak som inte amerikanarna verkar få in i skallen är det här med fett. Fett är inte farligt!! Tar du bort all fett från maten så har du svårare att gå ner i vikt. Nu tror jag ju inte att det är bra att överdriva sitt fettintag heller. Allt ska nog tas med måtta. Det bästa sättet verkar vara GI eller fettdieten. Man ska passa sig för kolhydrater för de gör att kroppen utsöndrar insulin som gör att kroppen lagrar fett. Tex potatis, ris, pasta, rotgrönsaker, bröd. Det man ska äta är såser redda utan mjöl tex creme fraiche såser, sallad och kött. Ägg kan man också äta. Och framför allt ska man inte äta sig proppmätt utan bara precis så hungerkänslan försvinner och under regelbundna tider. Mjölkprodukter är heller inte farliga. Ät med måtta och uteslut potatis, ris, pasta, rotgrönsaker och bröd. Äter du bara en gång per dag och tror att du går ner i vikt så är det fel. Kroppen lagrar allt istället och ställer in sig på svält så allt du äter sätter sig runt tex midjan. Idag gjorde vi köttfärssås, bulgur, och sallad. Första dagarna är som sagt tunga men snart kommer man väl in i rutinerna med en annan diet. Ska skaffa kortet till GK-pulsen i stan nu och till gymmet här i byn.

1 kommentar:

Sandra sa...

Jag och johannes också *vissla.
fast vi har nog provat alla dieter som finns XD
vi testade LCHF (låg kolhydratkost) inget att rekommendera om du inte vill sitta timmar på toan och plågas XD *skräck minnen*

kroppen behöver kolhydrater, RÄTT kolhydrater.
allt med vitt i ska man undvika, vitt ris, vit pasta, vitt bröd mm..
så vi kör på mörka och nyttiga saker, i normla mängder, man ska äta tills man är 80%mätt, sånt känner man... sen en till viktigt grej jag och Johannes har märkt och alltid hållt på med.. kolla innehållsförteckningen på produkter. det kanske står "nyttigt/grovt" på en förpackning, sen kollar man och inser att det bara är bluff >_<

sen om jag inte tål gluten, det vet jag inte ens XD