8/02/2009

Influensan

En varning till er som tänkt komma o hälsa på. Vi har influensan här hemma. William har fått en Alvedon och ligger å sover. Han kändes jättevarm. Martin blev sjuk igår i Influensan. Jag har varit sjuk i 5 dagar nu. Har nog aldrig varit så febrig av nåt förkylningsvirus förr. Var ner på sjukhuset igår för att testa mig för svininfluensan, men "no shit" Kunde man väl ana att Sollefteå skulle vara seg med allt. De testade ingen för svininfluensa i Sollefteå!! Hur dum får dom vara. Jag har aldrig varit febrig konstant i 3 dagar och 3 nätter, och mått så hemskt dåligt. Alla symtom stämde med svininfluensan......men då menade dom på sjukhuset att skulle dom testa alla som ville för svininfluensan så skulle dom inte hinna annat. Jaja inkubitionstiden är ändå snart slut för mig, men är mer orolig för William eftersom det slår hårdast för de under 3 år, och det går inte att vaccinera barn under 6 månader. Då måste mamman vaccineras så får barnet genom bröstmjölken, men för oss som inte ammar längre är det lite värre för.

2 kommentarer:

Sandra sa...

Så j*vla idiotiskt. dom borde iaf kunna testa lilla wille, eller gjorde dom det?

man blir så förbannad >_<

Elisabet sa...

Nej jag hade inte med han, men som dom sa så testade dom ingen för det. Helt sjukt. Folk har ju faktiskt dött av det.