3/30/2010

Ouppfostrade snorungar!

I morse klev jag upp klockan 05 för att åka på inskolning på en städfirma. Vi var på en skola idag och det säger jag bara...VILKA STÖRDA UNGAR!!!! Hur uppfostrar föräldrarna sina barn egentligen!!! Kastar suddigummin på en, snöbollar flyger runt huvet på en och en massa fula ord som jag inte ens vill säga. Jag vet iallafall nu att jag är en fet hora som behöver nåt att göra. Jag kanske är fet men en hora är jag inte! Hur som helst så säger man inte sånt till andra. Nästa vecka har de tack och lov Påsklov!!=) William fick åka till syrran vid 06:30 i morse. Snälla syrran som kom å hämta honom=) Allt blir lite svårare när man har barn och ska försöka jobba samtidigt. Men det gick trots att William hade varit en liten terrorist hos syrran idag=) Nu ska jag göra lite käk, så hej hej=)

6 kommentarer:

Cissi sa...

ja de är verkligen skrämmande att ungarna är som dom är nu. Men skönt att du ska få komma igång me jobbet iaf :)
Kram

Anonym sa...

Ja det kanske det gör men är du helt säker på att de som kastade saker mot er har sjukdomen Cerebral pares?
Jag förstår att det är irriterande då barnen gör så, jag jobbar själv som städerska så jag vet vad som kan hända, men att använda en sådan titel på detta inlägg är bara så sorgligt, vad lär vi egentligen nästa generation? Är det fortfarande ok att gå runt och kalla folk olika saker?
Men som sagt jag förstår dig att du blir arg och ledsen över hur barnen agerar men kan man inte istället skriva det som titel då " Jävla ungar"?
Tänk på att bloggar kan vem som helst läsa även barn/ungdomar, och säger vi vuxna sådana saker varför ska dom inte göra det. "Barn gör som vuxna gör inte som vuxna säger".
Hoppas du kommer att trivas som städerska, jag har jobbat med det i 4 år och trivs kanonbra. Dessa bråkiga ungar är en del av det tyvärr, men vilket jobb har inte en svart baksida =).

Ha det gott

M

Elisabet sa...

Jag menar inte utvecklingstörda när jag skriver CPn. Vet inte hur jag annars ska beskriva dom. Skolkande snorungar kanske. Tycker verkligen att städerskor gör det bra som står ut med den skiten hela dagarna. Röker, slåss och skriker fula ord mot varandra. Barn har ingen respekt längre och lärarna verkar va för rädda för att ta tag i saken. Jag har aldrig betett mig så mot andra, för när jag var liten så fick man sig ett drag i örat. Då hade man iallafall respekt!

MiansArt sa...

Kan inte låta bli att lägga mig i :)
Men det är vi som föräldrar som förstör barnen nuförtiden!!!
Det är VI som föräldrar som ska lära barnen respekt!!!
Tiden som varit har det bara barkat utför.....det finns ingen respekt längre, lärarna kan inget göra:(,
Föräldrarna försöker släta över och gottgöra sitt dåliga samvete (karriär tex. man har ingen tid över för barnen)
Hoppas att den nya generationen föräldrar går lite över till "gamla" tidens uppfostran,
annars kommer världen att se illa ut i framtiden.
CP är väl ett ord man kastar ur sig i lite här o där, utan att tänka på sjukdomen.... men det vet väl alla....:)
Kram

Anonym sa...

Åh sånt här retar verkligen upp mig. Har jobbat inom skola och barnomsorg och det är otäckt vad fort ett dåligt beteende sprider sig. När jag jobbade så var barnen rätt hyfsade men nu.... ja det är otäckt. Det är absolut föräldrarnas problem, men barnen kan vara två olika personer hemma och på skolan med sina kompisar. De ska vara coola inför andra och göra som de andra. Skolan bör ta tag i detta och jag skulle rekommendera att, om detta fortsätter, att du snackar med skolan och uppmärksammar dem på problemet. Sen vad gäller lärarna så förstår jag att de inte törs ta tag i det då de kan bli anmälda för minsta lilla. Samhället är verkligen påväg utför. Dax att vi tar tag i problemen med de ouppfostrade ungdomarna. Bra att du uppmärksammar problemet!! Sen undrar jag vart CP diskussionen kommer ifrån. Ser inte att du skrivit det i inlägget?? Om det använts är det fel... men ser inte att du gjort det:)

Elisabet sa...

Håller helt med dig=) Ja jag skrev rubrik förut med Cp ungar. Menade inte just handikappade så nu har jag bytt till ouppfostrade snorungar istället. Jag skulle vilja ha en lag som delade upp aga i två kategorier. Aga tycker jag ska vara en lag som riktar sig till misshandel. Tycker absolut att barnen ska ha sig ett drag i örat om de varit elaka, men det är självklart att man inte ska gå för långt med slag m.m Hur ska de annars lära sig konsekvenser med sitt handlande???