1/20/2009

Influensa BLÄÄÄÄ!!

Nä nu är jag trött på att vara sjuk, vet inte om det blir värre på mig för att man är gravid, men det känns faktiskt som man ska dö. Var på MVC nyss och Birgit min barnmorska sa att jag hade äggvita och socker, men att det förhoppningsvis berodde på att man var så förkyld. Fick en extra tid om en vecka igen för att kolla upp om det försvunnit. Kollade ochså vikten, men har inte gått upp ett gram från vecka 24, vägde fortfarande 69,1kg och börjar imorgon vecka 29 i graviditeten. I tre dygn nu så har jag haft konstant feber, slemmig hals, hosta och kräkningar. Har storchoppat på apoteket allt man kan ta när man är gravid och skulle inte klara mig utan min Bricanyl. Särskilt på morgonen är halsen så svullen så man får nästan igen luft alls. Jag är ju en liten fegskit så jag har följt med Martin när han farit på jobbet, sprungit in till svärmor och legat i hennes soffa och snörvlat istället för att vara ensam hemma i två dagar nu:) Det värsta jag vet är när man inte får luft!!! Tur man har svärmor.
Tack alla som grattat mig via SMS, men man är ju fattig:) och har inga pengar på kortet. Skulle svarat om jag kunde och ja Elaine jag ska hälsa på dig, men törs inte än när jag är så förkyld:(
Nä nu sa jag kura ihop mig här i soffan hos svärmor och tycka synd om mig själv:)
Puss på rumpan.

2 kommentarer:

Elaine sa...

Men ta hand om dig nu gumsan. Jag kan hjälpa dig när som helst, det är ingen hets =). Hoppas att allt är bra annars, hälsa svärmor från mig. Sköt om dig så ses vi
KRAM

Anonym sa...

Vet ej om Johannes grattade ifrån mig. men grattis på födelsedagen iaf!