1/08/2009

Min mage nu i vecka 26:)

Magen blir bara större och större och tyngre och tyngre.
Nu har jag gått gravid i 6 månader och inleder sista trimestern. Känns ganska skönt att man snart gått klart, man blir lite handikappad i sina rörelser. Känner sig som en valross när man försöker kliva upp ur soffan eller sängen:) Måste försöka hitta en ny jacka för min går snart inte att stänga. Har en svidande känsla på magen hela tiden kvällstid. Känns som man ska spricka, men som tur är så har jag inte fått bristningar än. Har ochså fått den hemska halsbrännan som kommer varje kväll så man får svårt att sova. Jaja lite får man stå ut med. Jag ska inte klaga:)
Barnet
Barnet kan höra ljud och ljudnivån inne i magen som kan nå upp till mer än 80 decibel. Det är ungefär lika livligt som en stökig stadsmiljö.
Barnet lyssnar på ljuden i mammans kropp, magen som kurrar, nysningar och annat som händer. Det lyssnar även på mammans och omgivningens röster.
Vikt 900 gram.
Mamma
Du har nu klarat av två tredjedelar av graviditeten. Nu har du nog ökat cirka sju till tio kilo i vikt. Hela kroppen påverkas av graviditeten. Även handlederna samlar vätska och svullnar.

Inga kommentarer: