3/03/2011

Förlossningsbrevet...

Första gången man får barn så vet man inte riktigt vad man förväntar sig och hur man vill ha det. Listan var betydligt längre med Wille men det hanns ju aldrig med tex smärtlindring m.m bara för det gick så fort. Första undersökningen efter duschen så var jag fullt öppen.
Såhär lyder mitt förlossningsbrev denna gången.

Namn:Elisabet Pedersen
Personnummer:
BF : 2 Maj
Pappans namn: Martin Persson

Önskar få en kvinnlig barnmorska.
Vill inte ha praktikanter med på förlossningen.
När jag kommer in vill jag duscha för att stilla värkarna.
Vill endast ha lustgas.
Är rädd för att spricka så jag vill gärna ha hjälp med varma handdukar för att förhindra att jag spricker.
Vill att Martin ska tillfrågas om klippning av navelsträng.
Vill ha barnet upp på magen efter födsel.
Tillfråga Martin om påklädning m.m efter födseln.

Tack på förhand Elisabet.

Inga kommentarer: