5/06/2009

I dagarna 3


I Måndags kom storebror "Morbror"Johannes & Sandra för att kolla in snyggingen vår. Johannes bytte blöja för första gången på en liten. Måste säga att han var en naturbegåvning=) Inte många killar som klarar av det så lätt första gången.
I Tisdags var William och jag på BVC. Åkte med han själv i bilen för första gången. Jag kan säga att man är väldigt nervös inför första turen själv, men som tur är så är han tyst som en mus med ett man startar bilen. Han hade växt 2 cm till 53 lång och gått upp mycket på en vecka så nu väger han 3760Gram.
Vid födseln vägde han 3530
sen gick han ner till 3340 när vi lämnade BB
1 vecka gammal gick han upp till 3490
och nu 2 veckor gammal 3760
Idag Onsdag har syrran Emilia Felicia Jag och William varit på stan hela dan.
Vi har letat efter en första året bok och ett hand och fot avtrycks-kit. Hittade jättebra hand och fot avtrycks-kit på Jysk, så ska försöka mig på det ikväll. Jag tycker det är lite problematiskt att hitta nåt bra ställe att amma på här i stan. På bibloteket har dom tex satt upp en förbudsskylt mot amning tydligen. Tydligen ska man inte få ge sitt barn mat när det är hungrigt för att gamla kärringar ska se det som sexuellt på nåt vis!! Helt sjukt!
Vi kom på och gick till Hullstafiket istället. Där är det inga restriktioner på vilken ålder man måste vara i för att få äta iallafall=) Alla städer borde ha ett ställe för mammor på stan. Dit man kan gå för att sitta och amma. Ungefär som Ikea har med sitt amningsrum, men Ikea brukar ju alltid tänka på allt.
Sjukt egentligen att det är mer vanligt med gubbdagis på affärer "Oj oj ja vi måste tänka på de stackars männen som inte orkar följa med sina respektive på affärer, utan att gnälla och bli vresiga"

2 kommentarer:

MiansArt sa...

JAG HAR ABSTINENS!!!!
Vad han har vuxit!!
Han äter konstant, eller hur =)
Kommer upp någon kväll..
Kram till er!

lollo sa...

haha bra skrivet, det är ju värkligen så sjukt:=/