8/10/2011

Stora tjejen=)

Wille och jag byggde en jättekoja idag=)

Lilla gumman blir frustrerad numera av att ligga ner så hon blir överlycklig när hon får glida runt i gåstolen=) 3 månader och redan en otroligt stark vilja=)

Håller på att måla en massa och eftersom det är sånt pissväder så känns det ganska bra. Fortfarande tandvärk varje dag men förhoppningsvis så går det till sig med ilningstandkräm och en supermjuk tandborste. Jag som alltid tyckte att ilningar dom pratade om i reklamen var väl ingenting, men när det verkligen börjar ila för mig så blir det tillslut jätteond tandvärk som värker ända upp i kindbenet! AJAJ!!! Värsta är att jag måste ta en massa Ipren hela tiden och det kan ju inte vara så bra i längden.
Aurora har fått en jättebra kvällsrutin. På kvällen blir hon jättesur ända tills hon får ligga i famnen och titta och känna på ens ansikte. Då vet man att hon vill sova så då tar jag in nappflaskan till sängen. Lägger ner henne och hon äter tills hon somnar. Just nu har hon en tillväxtperiod så jag fick gå upp 4 gånger inatt och göra mat trots att hon får Nan 2 nu!!!!....ska det verkligen vara så eller har hon en enorm binnickemask;)....man kan ju undra. Annars brukar hon sova oavbrutet till klockan 06, äta somna om och sova till 08 eller 09. Wille är fortfarande enormt snäll mot henne och har aldrig gjort henne illa med mening. Ser han henne inte så brukar han fråga vart bebis är "jättesöt" Många pussar brukar hon få också och ibland lägger han filten över henne och ger henne nappen=) Snart börjar dagis också så imorgon tänkte jag beställa kläder från HM till han. Han har växt ur det mesta nu. Hittade ett par kängor jag tänkte beställa också till han.
Nu måste jag lägga mig...ser att klockan snart är 1 på natten....Godnatt=)

Inga kommentarer: