9/19/2010

Röstar ni idag??

Jag ska skita i det för det finns ändå inget bra att rösta på. Hugget som stucket!
Varför ska man rösta på ett parti när det ändå kommer bli skit av allt. Jag vill inte ha mitt namn på det. Det bästa vi hade kunnat gjort var att dela av Sverige i 2 delar. Norrland och Söderland. Snacka om att Norrland hade blivit rikt när man tänker på alla naturtillgångar tex. el och skog, som vi nästan inte alls får betalt för nu. Problemet är att de som skulle förlora på det sitter i en riksdag i "Söderland". Klart inte dom vill betala oss för elen!! Varför skulle glesbygden uppe i Norrland ha några pengar? Allt är sämre för oss här uppe, priser på mat, bensin. DÅLIGA vägar!!!. Utbud i butiker m.m Inte konstigt alla flyttar härifrån som det är nu. Vi hade varit ett rikt litet land med mycket resurser och jobb om vi delade av Sverige=)

6 kommentarer:

Anonym sa...

Om man inte röstar så kan man inte klaga sen heller! / Maria

Elisabet sa...

Ska man rösta blankt då menar ni? Det är att kasta rösten i sjön. Jag är mer för de röda men med Maria Wetterstrand som förstör så vet jag inte.

Anonym sa...

Genom att du inte röstar ökar du risken för att SD tar sig in i riksdagen... om du inte skulle röstat på dem förstås.

Sandra sa...

Det snackades ju om att vi skulle få gratis El här uppe i norrland.
Nu för tiden går överskottet utomlands, då snackar dom om att varför inte skicka tillbaka det till norrlänningarna? elen kommer ju därifrån ändå. alltså skulle det bli överskott här uppe alltså billigare eller gratis el.. det skulle vara toppen =D

Det skulle nog få många att dra norrut.

Tessan sa...

Jag tycker om Maria, hon är en riktigt stark och smart kvinna!

Elisabet sa...

Om jag skulle röstat så skulle det va på socialdemokraterna.