8/06/2010

Igår & Idag







Igår for jag Cicci och William till Risön för att bada och sola. Första gången för William på Risön och han tyckte det var superkul. Inget grin ens när han ramlade i vattnet=) Var där ganska länge och sen hem för att göra pannkakor. Det tyckte han var mumsigt. Brukar så sällan göra pannkakor. Tycker mest man sitter och äter deg men Wille tyckte det var gott i allafall med en massa grädde och bär.
Idag har jag och William varit ute hela dagen och badat och solat. Superfint väder, så man blir så glad!!=) Hann tom få lite färg på sin bleka kropp. Har inte hunnit sola nånting i sommar pga att man jobbar hela tiden. Nu ikväll har vi grillat och umgåts med Patrik och Marcus. Martin och dom skulle på Urkult "pundarställe enligt mig" men dom verkar tycka det är kul att sitta på en parkering och bli knöl=)

Nu kan William säga en massa ord:
Ampa "lampa"
Ute
Hedda "hejdå"
Mat
Namnammmm "skulle va gott med nåt"
Aotch "aj"
Vam "varm"
Titta
Dä "där"
Kitteat "kissekatt"
Tåva "sova"
Pappa
Mamma
Bomma "blomma"
Bada
Docha "duscha"
Myta "mysa"
Va gö du?
Va ä du?
Nä "nej"
Ott "oj"

Igår såg jag att en övre kindtand har kommit fram så snart ploppar väl de andra fram också.....nä nu ska jag gå å lägga mig. Imorgon kommer lillebror David hit=) Hejsvejs.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Oj vad duktig han är på att prata, Vincent säger bara titta, bappa(lampa) mamma, nam också surrar han en massa som man inte förstår :-) Ja köket blir verkligen jättefint, känns så härligt med nytt och fräsht. //Camilla

Anonym sa...

Hej igen, hur går du tillväga när du målar dina fina möbler,jag vill måla dem shabby chic alltså, använder du grundfärg eller vilken sorts färg? hur gör du sedan? vet du var det finns någon bra guide? :-) //Camilla

Elisabet sa...

Du kan använda bara grundfärg men tänk på att lacka ytan då för all smuts fastnar annars. Eller så tar du en vit snickerifärg 40 ovanpå grundfärgen. Alla "slitytor" kan slipas ner för att få den nötta effekten. Viktigt att alltid tvätta med målartvätt och slipa möbeln för att få en bra fästyta för innan målning. Lycka till=)

Guider finns nästan inte att få tag på. Prova dig fram på nåt litet först....kanske ett nyckelskåp?