5/29/2010

Är 2010 så bra det kan bli??


Kommit hem vid 21 ikväll från jobbet och börjar igen klockan 07 imorgon. Ett sånt hemskt pass "07-21" Blir inte mycket fritid hemma denna helgen=( Jag skulle lätt kunna vara hemma jämt. Gillar verkligen inte att jobba inom vården. Om inget annat kommer upp så ska jag nog gå en utbildning till hösten. Känns som jag jobbar i "dödens väntrum" För så är det ju. De som är patienter där kommer aldrig bli bra och kunna fara hem igen. Hemskt att det ska vara så på slutskedet i livet. Jag skulle aldrig vilja hamna på hem när jag blir gammal. Satt hos en man som höll på att dö ikväll. Ingen släkting där att vara vid hans sida. Såg diplom på väggen om att han varit en idrottsman och nåt enstaka foto på hans fru "som troligtvis inte lever längre" Undrar om man skulle känna sig ensam??? Nån helt okänd människa som sitter vid ens sida.
Konstigt att år 2010 inte är bättre.....färgglada väggar på hemmen. Musiker som kommer och spelar och att inte alla hem ligger på markplan så de äldre kan ha ett litet trädgårdsland och kanske några höns att pyssla med. De som bestämmer säger att sånt bryr inte de äldre sig om längre. De är så borta i huvudet ändå av tex demens, så det spelar ingen roll. HUR KAN MAN VETA DET!!?? Droga ner dem med mediciner går minsann bra. Undrar var som är billigast om man tänker på budgeten. Gladare äldre som kan pyssla eller nerdrogade äldre som sitter och sover i sina stolar hela dagarna?? Jag menar att en trädgård med lite djur är nog billigare än alla dessa mediciner de ger äldre för att bla. varva ner, slappna av m.m Tex så kan blodtrycket sjunka rejält på en gammal om den får sitta och klappa en hund eller en katt. Mycket bättre än att ge dem en massa svindyra piller, som i slutändan ändå inte är bra för kroppen.

Inga kommentarer: