6/01/2011

Härligt väder idag=)

Idag har William varit på dagis. Han var jätteglad i morse och vinkade hejdå när jag lämnade han=) Senare kom syrran & Emilia på besök och när jag hämtade Wille så kom Camilla ,Vincent & lilla Alexander också på en kopp kaffe. Alltid härligt med besök=) William & Emilia såg så roliga ut när de satt i syrrans bil och diggade till Emil i Lönnebergalåten "Till snickerboa ränner jag när det är nåt jag gjort......."

Idag fyller Aurora en månad men tyvärr har det inte varit en bra eftermiddag för henne. Hon har jätteont i magen och jag tror det är BabySemp som gör det. Hon verkar vara jättebra i magen när hon får Nan. Förra skrikperioden hon hade så hade jag gett henne BabySemp och när jag gav henne Nan då så slutade hon. Får nog köpa den imorgon. När William var liten så köpte jag Nutramigen på Apoteket. Den är mjölkfri och funkade jättebra på han....kanske ska testa den på Aurora också. Är dyr men väldigt dryg.

I morse när jag la henne i sängen så skrattade hon igen. Underbart med babyleenden=)

Har varit så härligt väder idag så William och jag har varit ute mycket idag. Vi var på stan och handlade men blev avbrutna av en desperat Martin som inte kunde få tyst på Aurora. William är så duktig nu på att prata och säga tack.......kan vara bara jag som fattar vad han säger för vissa grejer har han egna ord för tex.
Kiss- Regn
Bajj- Bajs
Gass- Glass
Cykle- Cykel & Motorcykel
Gotti- Godis
Ogurt- Yoghurt
Batj- Bada
Bomma- Blomma
Goda- Groda


Vissa gånger får han till orden riktigt men för det mesta låter det såhär=) Igår åskade och då sa han -Åska alldeles riktigt.
Williams nya fyrhjuling skar efter 2 dagar så det blir att reklamera den och köpa en annan. Ska bli bättre på att lägga ut bilder på bloggen så det kommer mer snart.
Nu ska jag gå och lägga mig för jag känner på mig att det inte kommer bli nån rolig natt med lilla donnan här i huset + att jag måste kurera mig från förkylningen vi alla åkt på.

Inga kommentarer: