10/08/2010

A-kassa......blä!!

Usch vilket strul med denna a-kassa. Inte ens Arbetsförmedlingen verkar veta om jag ska ha a-kassa eller aktivitetsstöd. Sist innan jag tog ut föräldrapenningen så gick jag på a-kassa, men det verkar de inte se på Arbetsförmedlingen. Har inte fått några papper från Arbetsförmedlingen på över ett år, så det är inte lätt att veta. Blir så deppad av att inte ha pengar nån gång. Enda man begär är att få så det räcker till räkningarna, mat och bensin. Är bara en bonus om man har råd med lite färg eller annat känns det som. Tänk om man någon gång kunde ha råd med nåt roligt tex en resa men icke. Jag kallar a-kasse ersättningen för veckopeng för mer än så är det inte. Jag ska starta eget när det blir lämpligt framöver=)

Idag har jag varit med William på kyrkis. Är alltid lika roligt att vara där och särskilt när jag ser ögonen lysa på Wille. Idag sprang han in och fnissade samtidigt. Jätteuppspelt=) Sen for vi upp till Håkan och fikade lite. Maria & Hasse var också där. De håller på att fixa fönsterbläck runt huset. Nu ikväll har mamma kommit hit och ska sova över tills imorgon. Blir bra att få lite sällskap för Martin ska vara ute och jaga hela helgen.
Hejdå

Inga kommentarer: