5/11/2011

Förlossningen av William.


Vaknade klockan 04:30 av att vattnet gick. Det forsade och då skojar jag inte!! Jag petade på Martin och sa att vattnet har gått. -Mm, sa Martin. -Vattnet har gått sa jag igen. -Jaja ,sa Martin och vände sig om i sängen (Han trodde jag sa åt han och vända på sig för att han snarkade)
-Vattnet har gått!!! sa jag i panik. -Va har vattnet gått? -JAA!
Jag sprang på toa eftersom jag tyckte det var en bättre ide att det porlade ner i toan istället för på golvet. William hade bajsat i fostervattnet "det var grönt" Vilket tyder på att barnet är stressat. Under tiden ringde Martin Förlossningen. Sprang runt och hyperventilerade nere i källaren men efter ett tag fick jag på mig kläderna med Martins hjälp. Vi for in direkt. På Riks90 var det 5 minuter mellan värkarna och när vi kom in på Förlossningen var det 3 minuter mellan. Fick sitta i duschen, men efter 30 min så gjorde det för ont. Dom undersökte mig och efter en timme var jag fullt öppen. -Smärtlindring hinns inte med eller, sa Martin -Nej det blir inte så, sa barnmorskan och då fick jag lite panik men jag försökte lugna mig. Efter 5 timmar var vår lilla prins ute. Klockan 10:06. Världens sötaste lilla gosse.

Inga kommentarer: