5/01/2012

Aurora Annie Maria

Du älskade barn som ligger vid min barm
din utstrålning bländar mig, du är så varm. 
Små fötter, små armar, små ögon och tår
ditt skrik, ditt skratt, dina små knubbiga lår.
Finns det någon starkare känsla än kärleken till dig 
och den dagen du föds, och du kommer till mig.
Ännu finns du endast i min själ, i mitt hjärta
tänk ett liv utan dig, en hemsk och tung smärta.

Jag längtar tills du ligger vid mitt bröst
och jag pratar med dig med kärleksfull röst.
Att se ditt första leende, din första tand
att hålla i dig och smeka din lilla fina hand.
För du ska veta en sak min lilla älskade skatt
jag kommer älska dig, både dag som natt
inget i världen kommer vara viktigare för mig
och ingen i världen kommer ja älska såsom dig.
Ty den dagen änglarna ger mig dig i gåva
då jag dig i evighet ska älska, de kan jag lova!

Inga kommentarer: