1/12/2012

Trots!

Vad ska man göra med en trotsig nästan 3åring!! Ingenting hjälper och han är så egoistisk med sina leksaker så han puttar undan sina småvänner som kommer hit. Retsam med dom och gnällig. Han puttar lillasyster bara för att jag ska bli sur på han för om jag inte ser när han gör det så hör jag han säga -Putt, och sen ropar han -Mamma! Känns som man aldrig gör annat än skäller och han börjar såklart att skälla tillbaka. Ja vad gör man när de kommer i 3 års trotset?? Aurora härmar han och skriker också såklart, så ibland är det ett fasligt liv på dom och mig. Tur att det kommer söta stunder också, som när lillgubben kom ikväll och sa till mig -Lillgumman ha du ont? "Har en hemskt träningsvärk i ryggen"=) Eller när han säger till syster som for in i julgranen -Ajabaja gumman de sticks=) Han är ju super go men hade gärna sluppit trotsåldern.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Mmmm Vincent är också superjobbig, men vi får hoppas att det går över snart :-) Kram Camilla

MiansArt sa...

Jamen det ingår lixom i äran att ha de små liven 3 år, 6 år 13,15 16-års trotsen....vissa är konstant trotsiga.... =)