7/27/2009

Loppis och annat




Dessa tråkiga regndagar som varit så har man mest lullat runt. Fy va det är tråkigt med regnperioder. OK om det bara varade nån dag. Skärvstagården har ringt ca 5 gånger och undrat om man kan jobba, men nu när man är mammaledig så vill man ju helst ta till vara på varje dag man har med William. Just nu har han slocknat i vår säng. Inatt vaknade han klockan 03 och var jättehungrig. Oftast så sover han hela natten så han har väl en liten tillväxtperiod nu. Sover annars hela natten från 22 till 06:30, äter och sover vidare till 09. Snacka om lyxbarn=) Tänkte leta fram resten av alla loppisgrejer idag, så allt är klart till loppiset den 9 Augusti. Martin ska till Urkult till helgen. Själv så gillar jag inte Urkult, bara en massa pundare och knepigt folk, så då har jag väl äntligen bilen hela helgen. Så jobbigt när man bara har en bil, men ska göra iordning Combon nu i Augusti, så Martin kan ta den på jobbet istället. Värsta som finns är när man inte kan ta sig nånstanns. Längtar till Lollo kommer hem. Hon har varit med sin familj i Stockholm och ner i Vimmerby. Är så tomt när man är van att hon ska va hemma. Hon kanske är hemma nu föresten. Nu i veckan ska jag åka på stan och sola nån kväll. Är så skönt att ligga i solarium, man somnar nästan=)

Igår var jag hos syrran hela dan och lekte med Emilia och hjälpte syrran litegrann och spackla väggarna i deras nya sovrum. Sån där jobbig tapet som det lossnar små papperbitar av hela tiden, nästan omöjligt att spackla snyggt. Syrran var vit som en gammal tant efter hon stått och slipat spackel=) Nu ska jag sätta mig och göra annonsen på gården uppe i Vallen till Blocket. Känns hemskt att sälja ett ställe som man växt upp på, men vi måste nästan, för ingen av oss har råd att fixa tak m.m som behöver göras. Kanske nån Stockholmare kan ha det som sommarbostad.
Nä nu måste jag börja med det...hejdå.

Inga kommentarer: